søndag 3. februar 2013

bare bål...

i dag
ble det en kort tur og testing av bål-panna
som vi har kjøpt


dette 
må 
vel være
av typen
mikroskopisk
bål-panne

men den var billig (200,-)
og den er egentlig stor nok

til et bål

selv om 
stativet er minimalt

lurer bare på hvor lenge den  vil vare ...
den oser ikke kvalitet...

men jeg gleder meg over 
anskaffelsen
så lenge
jeg
kan




å nyte
 øyeblikket
 er mye viktigere enn å 
planlegge
 hvor fint alt
 skal bli

himmelen prøvde å 
distrahere
meg
 fra bålets
fredfulle flamme


men jeg tenkte
 -ja takk begge deler-

akkurat
der
akkurat
da


...og lurer du på hvor turen gikk ?

 - ut i hagen, vel:)

ingen tur
er
for kort for
bål
altså...


juuhuuuu :-)

12 kommentarer:

  1. Ahh naise! En slik har jeg siklet etter lenge for å ha i hagen på deilige vårdager når jeg skal gjøre hagen sommerklar:)))

    Og ja " hjertens enig" det er bedre å nyte øyblikket "

    Nå setter jeg nesen mot Iceland og håper på noe pent vært med nordlys i...værmeldingene er ikke helt på vår side...but who cares:)))))

    Beste klemmen min venn:))

    SvarSlett
  2. Mot Island!! Åjjjjhh, så fantastisk, Jill! Håper du får fortryllende dager - i varme kilder og i eventyrlig landskap! Beste turen til deg <3 <3

    Og hvis Nansen skal være med, må du passe godt på han, så han ikke forelsker seg i en Islandsk voffe-beauty:-)

    Og du... sånn bål-panne har de på FK-butikken også. Stor og solid, men til rundt 2000,- : Sikkert verdt det, for den vil nok vare lenger enn denne her :-) Dette var en sånn som ble anskaffet som ØH !

    Beste turklemmen til deg <3

    SvarSlett
  3. Såg jo kjempekoseleg ut då :)) Eg kjøpte bålpanne på FK,den er flittig brukt.Super på sommarkveldane når knotten blir for intens,då hjelp det med litt røyk frå bålet :))

    SvarSlett
    Svar
    1. KAn du anbefale den fra FK-butikken!:-)? Jeg er egentlig FK-fan, men denne ble kjøpt i fulla farta... også var den så billlig;-) Den på FK-butikken ser staselig ut :)

      Slett
    2. Ja,den er kjempebra og masse kjekt tilbehør om du vil ha det :)) Løp å kjøp!! Eller berre å slite ut den du har først kansje,den var jo fin,fin :))

      Slett
  4. Små turar kan gje like stor glede som store (lange) turar, var min refleksjon etter gårsdagens tur, sjå her: http://fjell-luft.blogspot.no/2013/02/ingen-topptur-men-flott-opptur.html
    Vi gjekk rett nok litt lenger enn ut i hagen, men ein treng ikkje gå så langt for å ha det godt!
    Bålpanne hadde vore kjekt å hatt, og denne såg jo ut til å vere i passe størrelse :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for titten inne hos deg!! Gleder meg til å følge deg!

      ...ps...bålpanna er kjøpt på Clas Ohlson... ikke for å drive reklame, for den er nok ikke noe kvalitetskjøp, dessverre. Men den vil funke ei stund:-)

      Slett
  5. Bålpanne ja - ei slik har jeg masa om at vi skulle ha - men gubben nekter - mener vi får jaggu komme oss ut i skogen å båle.... ja ja men det ser jo sååå flott ut som her og bare rusle ut i hagen !

    Men nu har nok vi naboene tetter inntil enn du ser jeg så det spørs hva de sier hvis vi fyrer opp på plenen ;D Såååå må nok fortsatt ut i skogen - men kosli det !

    Du får legge ut små rapporter når du er i hagen å båler (så lenge panna varer da;) så kan jeg komme hit og nyte bildene ;D

    Hei og hopp herfra !

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, ja jeg må jo si at jeg er enig i det da - at det er koseligst å komme seg litt lenger enn ut på plena i hagen :-) Vi bor helt i enden av et byggefelt og har skogen og fjellet som nærmeste nabo, så strengt tatt burde jeg klare å bevege meg ut av hagen.... :)

      Men jeg ser jo for meg at bålpanna kan brukes til mat-kos... jeg er ingen kokk, og er i perioder hjemme "alene" da mannen jobber på havet... da kan jeg jo bare server poden pølse som han kan grille på bålet....:-) For eksempel.... hihihi...med masse salat til, sjølvsagt - for sunnhetens skyld :)

      KLem fra sunnmøre til tromsø

      Slett
    2. ehhemm.. jeg mente til troms !!! Sorry :-)

      Slett
  6. Kvar fann du denne bålpanna? Ein kan no begynne i det små, med ei billeg ei, meiner eg.......

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne bålpanna fant vi på Clas Ohlson :)Løp og kjøp...... ;)

      Slett