lørdag 27. juli 2013

tur til toppen med innlagt hoppepause og en smule galskap...

... og 
det ble også tid for stillhet

fjellet byr egentlig på
veldig mye

det er bare å ta imot
eller
utnytte mulighetene som ligger der

enkelt liksom... ?

toppen 
denne torsdagen ble til slutt
vardehornet 1009 moh

turen gikk rett ut kjøkkendøra (43moh)
og deretter
raka vegen oppover

(tydelig jungeltendens i skogen i starten etter
uker med regn :-O)

via 
nausen, ørstøylen og såta
og 
hele 'nivane-massivet' som ligger på rundt 900 moh
og 
som har flere små høyder på en måte 

fra varden på vardehornet
gikk turen ned i vasskoppen
og
videre ned gjennom skorgedalen 
og
hjem igjen

kjempeflott runde
som sikkert kan gjøres unna på 3 timer (eller mindre..)
jeg brukte 6 :-)

galskap og oppmerksomt nærvær tar tid

her kommer bildene som forteller resten


relativt rolig og behersket her...



 så begynner galskapen... 

("hoppebilder" it is... med selvutløser, eller var det selma som tok bildene... husker ikke...)



 
...pause...



 nye hopp... hyperaktiv...


åjjjsann - hva skjer?

inner peace...?



 

 

 


  
 

for fjellet gjør kroppen spenstig
og fjellet gjør sjelen glad

okei
jeg må trene på disse hoppene
men det er greit

juhuuuuu


 





3 kommentarer:

  1. Så mange digge bilder av de to herligeste turjentene da:))) du bor i fjellhimmelen og jeg er misunnelig på alle fjellene du kan hoppe på!
    Heeeeerlige bilder Marit Rakel:))

    Nå savner jeg nansen som en gærn, du kan tro da vi kom på røros på hytta kom savnet ekstra sterkt!!
    Men snart hjemme nå....:))))

    sommerklem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jill-kjære! Gi beskjed når du kan og vil, så tar vi en tur sammen... du, nansen, selma & jeg <3

      Slett
    2. Det skal jeg gjøre Marit Rakel...garantert!

      :))

      Slett