lørdag 8. september 2012

ferieslutt og forstyrret av høsten...

jeg
skulle jo være
flink
å hjelpe til 
med MB/TRAUST
nedi naustet
denne
høstlige sommerferieuka

men uka 
tok en litt annen
vending

høsten 
kom så plutselig
og det lå en
bursdag 
allerede på mandagen
å ropte
kake

mandagsbursdager
er jeg svært
dårlig på

og at jeg skulle 
gå i spinn
i kjøkkenkroken
som en senfølge av
denne mandagsbursdagen
kom helt 
uforvarende

og 
timer har blitt dager
og
regn og vind og farger av høst
har tvunget
fram
den endelige
lukkingen
av drivhus,
ja, egentlig til en totallukking av hele hagen

både den horisontale og den hengende

og innimellom
høstregn og fargeinvasjon
måtte jeg huske å fokusere på

men i dag 
hadde jeg
planlagt
at jeg skulle ned i naustet
til MB/TRAUST

og jeg hadde planlagt at jeg skulle hjelpe til...

helt til jeg fant disse sure røde 
- som egentlig skal henge høyt oppe -
 nede på bakken...

så måtte jeg bare...

og skipper'n syns jeg var 
rimelig rar som hoppa rundt
inni naustet - inni båten
og tok bilder

av røde rognebær

men jeg syns det var helt ålreit
og jeg hadde ikke ekstrem arbeidslyst...

unnskyld

men MB/TRAUST 
får litt ekstra
oppmerksomhet nå da

pga noen røde bær


men jeg lover å returnere med arbeidslyst i morra







 MB/TRAUST nærmer seg fullendt
men det er 
veldig masse småting
som må på plass
før båten kan
slippes ut og ned i sjøen 

og når den endelig møter det våte element
vil den synke
før den trutner

den delen er jeg litt spent på
kjenner jeg


etter endt "arbeidsdag" lå bæra atter på
bakken
og skipper'n syns det var best å
skynde seg opp bakken...


blir ikke noe blogginnlegg av sånne bilder
mente han visst

neivel tenkte jeg og gliste....?
men jeg hadde visst en idé...


ja, lue og ullgenser i dag - det var så kaldt
- hadde forresten votter også :)







  i morra skal én av disse forvirrede kun konsentrere seg om
MS/ TRAUST

-it's a promise -

god helg til alle 


juhuuu :)





7 kommentarer:

  1. Det ble jo rent hjemmekoselig på traust med rognebær, har et rognebær tre i hagen og synes dem er veldig dekorative:)

    Ble inspirert til å pynte med rognebær når jeg kommer hjem faktisk:) takk takk:)
    Rognebær i et trau i gangen kanskje....tenke tenke!
    ....begynner å få litt hjemmelengsel nå.

    Fin helg til deg Rakel:)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Inspirerte jeg ? :) Så artig!

      Skal huske å ta med rognebær hjem etter TRAUST-jobben i dag, jeg :) Så fint at du her et sånt tre i hagen da:)

      God reise hjem til havet <3

      Slett
    2. Du inspirerer stadig vekk Rakel! Hvorfor tror du jeg er her hele tiden:)))))

      Fantejente:)))

      Slett
  2. Søte bilder av deg...veldig ofte ser du ut som en liten jente:))) en fin liten jente:))og litt fantete:)) hehe:)

    SvarSlett
    Svar
    1. :0)hihi... akkurat sånn som jeg føler meg;) ei lita fantejente :-) Tror jeg trives med det...... ;)

      Slett
  3. Lue faktisk, det ekje ofte mooor :) Søt va du!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihihi..... det var så kaldt:) Hadde votter også - og nå har jeg blærekatarr :-( Men jeg drikker sitronvann an mass... blir bra igjen :) Love <3

      Slett