mandag 10. desember 2012

og vi rasket oppover isen...

i Skorgeelva

litt artig å ta en annen vei
enn den vi vanligvis
tar når
vi skal opp i
Dalen

Skorgeelva var ganske isbelagt

bare noen
åpninger her og der



vann er litt vakkert i fryst tilstand da



 




det var ganske glatt oppover
isen

 men vi juksa litt
og gikk helt i
grenselandet mellom
iselva og land

nok av trestammer å klamre seg til
og endel mose(!) og lyng


selma var også med
ho trives definitiv best med lyng under beina


jeg er veldig svak for vinterlyset 
vel være noe helsebringende i det også
håper jeg



beste kjæresten i hele verden og selma


 10. desember og veldig lite snø oppover


 endelig oppe - og endelig kan selma bade !


og endelig kan jeg nyte bål og kaffe



 og med disse to og dette er suksessen garantert


jeg forakter vel ikke en svidd mårpølse fra ringdal heller

  
små detaljer - isdans ?


 lyset - blåtimen


og selma var enig med oss om at isturen var
veldig bra for kropp og sjel

:-)

lykken er...


4 kommentarer:

  1. nydelig - takk for turen, for dette vart min tur i dag - gjennom dine bilder ;)

    skulle så ønske eg fikk finne tiden til tur - men berre 2 fjøsdager igjen så er eg i mål, men vilken dager ...
    ingen ting virka jo - vannet fryser - roboten fryser og gjammen meg så har forings annlegget takket for seg og ...
    ikkje greit å trille, bære, kjøre vann og for til 150 dyr, eg teller kalorier og gleder meg til våren kommer ..
    men først er det jo JUL
    smil -- klem -- monika

    SvarSlett
    Svar
    1. Du er ei dame med en utrolig styrke, Monika! Jeg beundrer deg og måten du takler dagene på... dager som kan være fulle av masse utfordringer når været ikke spiller på lag, for eksempel.
      God du fikk være med på turen vår da, ellers tror jeg du godt kunne trengt en god avslapping i den beste godstol:)

      Gode tanker og klem til deg

      Slett
  2. Åhhh hahah tøffeste Selma som bader!!! Nansen er så pysete på slike ting ( ikke si det til Selma):))

    For en herlig turdag dere har hatt og bildene var sååå bra! Ja det er noe helt spesielt med bål, kaffe og mør:) Det gir turen en ekstra piff!! Og det fantastiske vinterlyset var nesten på sitt beste idag:)))

    Et mer en herlig blogginnlegg:)))

    Beste klemmen fra meg:))))

    SvarSlett
    Svar
    1. :) Skal ikke sladre om Nansen til Selma, kan du forstå:)
      Tusen takk for godord, Jill:) Denne turen var utrolig bra og sikkert den siste for i år:)
      Nå reiser Sjur på havet snart og mor og barn skal stelle hjemme:)

      Prøver å ha en rolig førjul med julemusikk og lite stress. Det er veldig fint innimellom jobbøktene:)

      Klemmmm til deg og Nansenboy <3

      Slett