onsdag 5. desember 2012

utsikt fra Molde


jeg satt i bilen og venta
å få kjøre 
ombord i ferga
fra Molde til Vestnes

i blåtimen

 i et lite øyeblikk

da ingen biler
kunne ødelegge
utsikten

fikk jeg knipset 
dette med 
iPhonen


i passasjersetet lå kameraet

men det rakk jeg jo
ikke å
gripe tak i
før jeg måtte kjøre ombord i ferga

                                                                           

trygt (!) ombord måtte jeg bare knipse noen
stemningsbilder

men med makrolinse (!)
ble jo ikke resultatet
optimalt

planen hadde jo vært å knipse
de nære ting...





...dermed kom jeg
på disse strofene
av Arne Paascke-Aasen

for å være helt ærlig
trodde jeg vel ikke at jeg ville
bruke disse linjene
i et innlegg

fordi
jeg klarer ikke
å lese strofene uten
å tenke på
melodien

og 
melodien gir
meg 
"den følelsen"

(-husker du-)

:-)

 Du syns dine dager 
er usle og grå.
Hva er det du søker?
Hva venter du på?
Når aldri du unner deg rast eller ro,
kan ingenting vokse og intet gro.

Gå inn i din stue,
hvor liten den er,
så rommer den noe
ditt hjerte har kjær.
På ropet i skogen skal ingen få svar.
Finn vegen tilbake til det du har.

Den lykken du søker
bak blånende fjell,
kan hende du alltid
har eiet den selv.
Du skal ikke jage i hvileløs ring,  
men lære deg elske de nære ting.


  
men egentlig er det jo ganske fint
som dikt
uten melodien

og elske de nære ting
syns jeg er fint

både i blåtimen
og i førjulstiden

ja hele tiden
egentlig

:-)

      

2 kommentarer:

  1. nydelig - kos deg på tur
    smil - monika

    SvarSlett
  2. Herlige blåtimebilder og på det siste, utsikt mot havet og øyane:)) En herlig innlegg:)) Og ja, egentlig hele tiden ♥

    Klem:))

    SvarSlett