fredag 5. oktober 2012

"deppe-stillinga"...

- hvis jeg skal få noen glede ut av å være deppa,
må jeg "stå sånn" -

sier Charlie Brown...


denne tegneseriestripa er utrolig bra

samtidig som den berører meg!

...jeg er nemlig ekspert på 
akkurat denne deppe-stillinga

- derfor berører den
og jeg kan bli bittelitt provosert -

likevel må jeg bare smile

:-)

for jeg ser jo at Charlie har litt rett

jo mer jeg lever meg inn i en deppe-tilværelse
jo mer deppa blir jeg jo
og til slutt blir jeg helt nummen
av deppinga

uff...

sånn deppe-stilling
kan kanskje 
føles noe trygg
innimellom

for intet slipper inn

bare deppinga får ruuule

liksom

jeg prøvde og jeg har jo forsåvidt prøvd mange ganger
også altså

for det må vel litt
øvelse til

men jeg prøvde
enda en gang da
å
holde hodet høyt

det var kjempe-nifst, altså

jeg så så mange farer liksom

men jeg tviholdt
hodet i oppreist stilling

holdt og holdt og holdt
og til
slutt

holdt hodet seg oppe av seg selv...

:-)

og selv om jeg fristes til å innta 

den viktige deppe-stillinga igjen

vil jeg prøve å minne meg på
at det kanskje er
bedre å
være deppa i oppreist stilling

så kan jeg oppleve 
at
det å være oppreist
faktisk
nesten i seg
selv
hindrer
de tunge tankene
å feste seg

ganske fint
ikke sant

;)

tok meg en tur med løftet hode i ettermiddag, jeg
og Selma

og opplevde
en høst
med så utrolig mange fine farger

og da jeg kom hjem
var jeg
så 
full av ny
energi

høst-energi
med positivt
fortegn

det er ganske bra

og deppe-stillinga tapte, gitt

juuuhuuuu

:-)













så har jeg altså et valg

oppreist eller deppe-stilling

det er fint å ha et valg :)


5 kommentarer:

  1. Kjære Rakel:)

    Du er så utrolig flink å skrive om ting akkurat slik jeg forstår dem. Skjønner alltid så godt hva du mener...litt humor og litt alvor akkurat slik jeg liker det:))

    Vi er faktisk heldig som får velge....

    Charlie Brown is the man:)))den fikk jeg også til å le:)) den gode latteren som du vet:)))

    Skrev på bloggen min at jeg hører rykte om at Selma og Nansen driver å avtaler turer, og jeg lurte på jo om du tror vi får være med:))

    Hadde jo vært veeeeeldig fint å treffes igjen:))

    Nattis fra havet:))

    SvarSlett
  2. :) jeg er veldig glad for at du du forstår mitt alvor og min humor.... jeg må liksom skrive det sånn, for å forstå hva jeg egentlig selv vil, skjønner du....;) Og livet er jo en blanding - egentlig, har jeg oppdaget:) og jeg vil veldig gjerne på tur... vi må bare finne tiden og målet :-))))

    SvarSlett
  3. Ja absolutt en blanding:)) det kan man vel trygt si:) Og du beskriver den fantastisk bra!!!

    Har dere lyst å besøke Godøyfjellet? Jeg vet ikke om det er mulig for deg i uka? Så vil jo vi ha solen med på tur da:)))

    Nattis:))

    SvarSlett
  4. Du skriv so bra om slike ting som alltid e so vanskelig å finne orda på!
    Inspirerande, Marit Rakel.
    Skal absolutt begynde å lese bloggen din :)

    Silje H

    SvarSlett
    Svar
    1. Syns du det, Silje?:) Da skal jeg prøve å fortsette og finne ord
      på sånne ting :) Syns det kan være vanskelig jeg også - og litt nivst :O
      Men så syns jeg det er litt greit også... få lufte "vetet", liksom....

      Kjekt at du vil lese altså :-) Klem til deg

      Slett