søndag 11. november 2012

dasspapir...og nissen på lasset

jeg har blitt den lykkelige eier av 

252 
ruller
med 
3-lags
silkemykt
toalettpapir

8820 meter med dasspapir


idrettslagene må tjene penger
og
jeg syns det er helt genialt at
ledelsen 
får til sånne
dasspapiravtaler

det er vel meningen at vi skal selge
disse dassrullene
videre

men når 
toalettpapirsalget
går for fullt 
i idrettslaga 
både i
Ørsta og Volda

kjenner jeg at motivasjonen
til å
gå på dasspapirforespørselrunde
"rundt-omkring"
er svært
liten

og jeg klarer ikke å be 
podene heller

jeg "vokste opp" i korps
og husker med
minimal glede alle gangene jeg måtte rundt
å selge lodd


dasspapiret beholder jeg altså selv

gemalen (!) betaler
og alle er
lykkelige

dasspapirlykke



 


252
ruller
til en 
pris
av
kr 7,14285714
pr stykk
syns jeg er  helt ålreit

dasspapirlykken kan vare  
lenger enn et helt
år
hvis vi
gjennomsnittlig
bruker mindre enn

1,4484127 ruller pr dag

hvor mange 'tørk' er det mon tro?



jo det kan jeg fortelle - det er 359 'tørk'
og
507 cm med dasspapir

*


kan jeg 
ta bilder
av
dasspapiret
og 
vurdere
om dette
kanskje kan kalles kunst?

dasspapirkunst






 og 
alle som har kommet til
slutten på en
dasspapirrull


vet hva som 
ligger der


 dasspapirrull-rullen


og siden det snart
er jul

betyr det
at jeg kan lage

mange

dasspapirrull-nisser



her er
 nr 1
den har fått
knertenbein
og 
skappelgenser m/lue





 den poserer gjerne
men er litt skeptisk
såpass
langt unna jula




 litt redd?

men jeg gleder meg til fortsettelsen :)

252
dassrull-nisser
engang i 2013
eller 2014



 juhuuuu(l)







2 kommentarer:

  1. hohohohohihihihahaahah å som jeg lo:)) hehe!!

    Jeg har faktisk mer en en gang bare kjøpet alt selv jeg også så jeg slapp å springe rundt...vet ikke hva man skal kalle det...:)))Men der satt jeg da med god samvittighet for at alt var solgt, og det så raskt!!!

    Ikke til å tro:)))

    Jeg digger dassnisser! ♥♥

    Fin uke til deg min godeste turvenninne:) ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. :-D ....jeg må gå på dasspapirselgekurs, eller så kan jeg bare fortsette å kose meg med dette silkemyke hvite papiret. Det gjør meg faktisk litt salig, og jeg gleder meg til økning i dassrullrullnisse-økning:)Ikke to skal være like :)))

      God uke til deg, Jill - Grip øyeblikket <3

      Slett