søndag 25. november 2012

søndags-lerk


jeg fikk med meg
kjæresten 
og to hunder
for
å plukke lerk i dag
(sånn i full fart før cupfinalen)

i høst
for ikke altfor lenge siden
var lerka så fin og gul

nå er det bare bare (!) kvister igjen
med kongler på


 jeg syns kvistene er fine selv om nålene har falt av

potensiell julepynt tror jeg





julepynten får jeg komme tilbake til
nærmere jul
men de bare kvistene fikk bli med hjem idag altså

jeg hadde egentlig trodd at jeg måtte
 sende mannen opp i trærne
(alle har hørt om tarzan, sant?) 
 for å få ned disse 
kongle-kvistene
men 
så hadde mange kvister falt ned
helt av seg selv
(mulig Dagmar har noe skyld) 
det var jo veldig greit

det enkle er jo veldig bra



 nabojenter på tur oppi ura
juuhuuu - livet er herlig og selma og stella kan posere



 selma prøver også å plukke
matmor prøver å få jentene på rekke
og mye skog ligger fortsatt horisontalt



 tett på under et rotvelt - kameraet er min kamerat


 jentene syns det var kjedelig med all fotograferingen
de ville heller løpe rundt
og bade i elva

så ble det slik

jeg hadde fått min lerk
og min tarzan slapp å klatre
og alle var enige om
at det var en
veldig kjapp tur

men tur er tur

juhuuu








4 kommentarer:

  1. Slik lerk er så utrolig dekorativ og skulle gjerne funnet noe her også:))

    Nansen hilser til flotte jenter:)) plystre plystre:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Jentene rødmer - og tror du ikke de har begynt å krangle om hvem Nansen liker best:) Jenter <3

      Jeg skal huske på ditt ønske om lerk hvis jeg skal utover mot deg før jul ;)

      november-klem

      Slett
  2. Lerk er flott til å pynte med.
    Eg var òg ute og plukka litt før cupfinalen..
    Den er dekorativ både til vaser og til å henge på veggen med dinglande pynt.
    Masse låg nedbrotne på marka her òg.

    Ynskjer deg ein fin mandagskveld !
    Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Tenk at vi hadde synkron-plukking av lerk :) Så artig !

      ....og ja, veldig fint å pynte med - jeg må visst begrense meg litt

      Fin uke til deg :)

      Slett