fredag 4. januar 2013

pling i bollen og et nytt år - uten romjulsdrøm

jeg må bare innrømme det;
jul
er ikke helt min favoritt

førjulstid
sol-snu
og
besøk av rakel
var bare
fint

resten var stort sett
stress
syns jeg

selv om jeg
hovedsaklig
 var
lat gressenke
denne jula

- jeg tror jeg har sett
over
20 filmer -

total utladning
men likevel
stress
?
?
?

det er slike ting som hender...
*

 heldigvis
ble det
plass til en bitteliten tur
 med selma og rakel 
tross
sofa og utladning









og rakel dro meg også med opp i skibakken
 så 
vi fikk prøve
 telemarksvingene

det ble sure lår 
og tapre smil



en tidlig morgen (klokka 09.02)
fikk jeg
med meg en nydelig
morgensol
i øst

hele huset sov



i all film-glaninga
og sjokolade-spisinga
tok jeg
krampeaktig fatt i strikkepinnene

genseren til
rakel ble ferdig
til hennes New York tur !
hun er i NY i skrivende stund

og hun nyter det

gurimalla den som kunne blitt tjue år igjen...



skappel-genser-reklame
mora skratter skrekkslagen før hun sender datteren avgårde


for å prøve å holde en viss
harmonisk balanse 

funka det til en viss grad å
plinge i bollen







 jeg var så heldig
å få
en
zen-syngebolle
i julepresang

jeg gråt av glede!!

og klangen 
i bollen
er bare
ubeskrivelig

harmonisk
vakker

så nå kan jeg 
snurre på globusen
(som jeg kjøpte impulsivt i molde før jul)
og tenke
at 
rakel er
       

der

og
vi bor

her

og avslutte
med et
pling-i-bollen
for å
oppnå
harmoni

- a sort of -

det er et faktum at
2013
er kommet for å bli
i alle fall
i 365 dager

i pur glede over 
et nytt år med
nye 
muligheter

fikk jeg knipset
gnistrende
raketter
over ørstabygda vår







at jeg i løpet av
denne voldsomt stressende
jula (!)

klarte å
unngå og få med meg
at jeg faktisk skulle på
jobb
én dag

nyttårsaften

og ble oppringt om morgenen av en
hyggelig sjef
mens jeg lå og sov

er ikke mye
å skrive
om

det er bare flaut
(og jeg slapp å jobbe - fikk avspasere)

nå er jeg igang
og
2013
skal bli
noe helt
annet
enn
2012

god reise gjennom det nye året til alle




10 kommentarer:

  1. Du e fantastisk hærli tante<3<3 kjempegodt nyttår!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Synnøve!! Så koselige ord fra deg! Tusen takk og godt nytt år til deg og dine som jeg har blitt så glad i <3

      Slett
  2. Koselig koselig....

    Godt nytt år og eg håper så at du og selma finner vegen inn til storfjøsen vår ;)
    Klem - Monika

    SvarSlett
    Svar
    1. :-) Mener du det? Ja, men vi vil komme, vet du! Nå sjansen byr seg !! :) KLemmmm til deg og allllllle dine <3

      Slett
  3. SELMA GIRL! You look nice!!! voff voff!

    Foten til matmor blir bedre og idag var hun på sin første tur uten krykker så nå blir det vel fjellet snart ( håper jeg:)

    Beste snuten til deg:)) voff!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank You Nansen-king! <3
      Ser du at jeg smiler på noen av bildene :-) Jeg er nesten litt stolt!
      Og så bra at matmor er klar for fjellet:) Det er jeg også, for denne jula ble bare helt lat og flat.... matmora mi fixa ikke jula, men nå er hun SÅÅÅ klar :-)

      Gosnute gjennom lufta :@)

      Slett
  4. Har du kjøpt nytt kamera eller er det bare at du ikke har brukt mobil men store kameraet ditt, for fargene og kontrastene er helt nydelige. Det bildet av Rakel junior er helt utrolig flott!

    Ser Nansen har vært her inne og slarvet:))) hehe:)))

    Dere har iallefall hatt en flott tur:)))Og jenta har det nok kjempe spennende i NY!

    Fin helg forsatt:)) og kjempe godt nytt år:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godtnyttår til deg også:) Og superdupert at du er på beina!!! Nå er jeg også friskere til sinns, og det er godt å kjenne :-)

      Du, jeg har brukt det store kameraet mitt (Canon eos 600D) med mikrolinse på turen rakel, selma og jeg hadde:) Kjekt at du likte dem da:)) Alltid kjekt med Rakel (jr) på tur. Hun fyller meg med masse glede <3 Og nå kosemoser hun seg i NY....

      Tror det blir bra vær i morra! God tur til deg og Nansen <3 <3

      Slett
  5. Tusentakk for jula <3 masse fine bilde, mamma :) stor kooos frå NY!!

    SvarSlett
    Svar
    1. <3 <3 <3 masse takk og tanker til deg, rakel!

      Slett