fredag 24. mai 2013

fra naustet til raudøya i kajakk...

... og tilbake igjen

vi skulle egentlig padle 
rundt  
raudøya 
også
men jeg streika...

jeg hadde fått padleåregnagsår(!)
mellom tommel og pekefinger
jeg var sulten
 og
 ganske klam inni tørrdrakta 

tror det er på tide å legge vekk drakta nå selv om temperaturen i fjorden ikke er veldig behagelig
skulle jeg tippe rundt er det ikke så farlig om det er behagelig eller ei
det er vel det å ikke fryse ihjel som er viktigst ?!

sjur og jeg padla totalt 9 nautiske mil
informerte gps'en 
noe som sikkert ikke er så veldig langt, men
jeg syns det var langt nok
denne pinsekvelden

pinsa førte til litt langsomme dager
 og vi kom oss ikke i turmodus før klokka seks om ettermiddagen...



Oppdagelsesreisen

Jeg har opplevd små glimt av stillhet.
Når jeg har nærmet meg
med nysgjerrighet,
oppdagelseslyst og vitebegjær,
har jeg hørt
stillhetens lydløse sang,
dens ømme stemme,
dens kjærlige toner, som en vakker hymne
fra et fjernt landskap
bakom skogen,
over fjellene.
Den kaller på meg.
Jeg har intet valg.
Har du?

(Kristin Flood, "rom for stillhet")

*

bilder fra turen kommer her
vil du lese teksten  må du klikke på dem













 

 så ble det både fjell og fjord
denne pinsa
og det
i deilig sommertemperatur

jeg har dessverre vært pinlig pysete på badefronten
og det er litt flaut
men akkurat det skal jeg tåle :-)

i skrivende stund ligger tåka helt ned på fjorden
og det er 8 små varmegrader

sånn er det gjerne i brytningen mellom vår og sommer
været vet ikke helt hva det vil

ja, det er sånn nesten året rundt når jeg tenker meg om

kajakk tåler heldigvis allslags vær
fin helårsaktivitet med andre ord 

juhuu










4 kommentarer:

  1. Ship o`hoi!! For en nydelig kvelds tur! Så blikkstille fjord..... reine nytelsen og sjelefreden :-) skjønner så inderlig godt dokke padlere, er jo så herlig! Kjenner eg er virkelig klar for min padletur nr 2 når annledninga måtte by seg en dag!
    Marit, du tar noken nydelige bilder og du får med den avslappa stemninga så godt. God du <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Kajakk er en strålende farkost. Fint å bevege seg bortover vannet. I juli skal vi på kajakkkurs :)
      Vårt først kurs etter mange år i kajakk, hihi... men vi må ha nybegynnerkurs for å ta andre kurs :)
      Jeg har lurt (!) med meg junior også :-) Og jeg er helt sikker på at vi vil lære noe nytt selv om vi har padla endel :-) Kjekt! Anbefales, men jeg vet ikke om jeg hadde turt å padle med "lillemann" ombord...

      god helg til deg :-)

      Slett
  2. Hærlige bilder fra flott natur og tur :-) Arti at de og har ei Raudøy , her er det 2. Kansje alle har ei....;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk og hihi, ja, disse navna går igjen overalt, tror jeg. Her i distriktet har vi utrolig mange Sandhorn og Grøthorn (fjell altså) for eksempel. Og flere fjell har for sikkerhetsskyld FLERE navn også, så for meg er forvirrelsen total... men navnet er sikkert ikke så viktig... naturopplevelsen er uavhengig av det :-)

      Slett