lørdag 10. august 2013

sommer og tur med familie...

gjennom dal
og over skar

gjennom frodig 'jungel'
og 
åpne landskap
skurt av isbre
for lenge lenge siden

og

ut til havet
for å
prøve
lykken på et surfebrett
eller
i en kajakk

det er verdifullt å ha en stor familie
som bare er der

for meg også <3

som jeg kan lene meg trygt inntil
når
mine nærmeste er borte
på jobb eller anna

jeg var så heldig å få to turer
sammen med søsken 
av sjur m/familie
i sommer

den ene gjennom skorgedalen til stillevadet
og
videre til vasskoppen og over skålaskaret

hvil på skålaskaret
ja, det er selma som troner nærmest
70 kg + tunge




ho bare satte seg rett i bekken... fantastisk avkjølende (men det var ikke kaldt)




 dette var en nydelig dag med 
bikiniføre
hele veien

bad i stillevadet kjentes helt riktig
og vi grilla ved steinen
for å 
repetere svunnen historie
som
svigerinne og svoger (og sikkert sjur) vokste opp med

mimring og ny historie
hånd i hånd

og kjekt når 
barna (tantebarna) vil være med

barna som nå er ungdommer og snart voksne

tusen takk for 
en deilig dag
anna, isak, anne-mari & terje
yngvild, gunnhild & kåre
sela & selma

sånne dager kan ikke måles
bare gjemmes i hjertet

*
neste tur gikk til hoddevika

juuhuuuuu

anna og isak er helt klare :-)
det skal surfes på bølger


bølgene er ikke helt sånn som vi ønsker, men vi gjør det beste ut av situasjonen... og dette er gøy :-)


  


pause med mat - sjømat - sushi :-)
etter pausen prøvde noen kajakk i det som var av bølger 






ser du en kajakk her??


stor bølge
lite bølge - hvor går du?

å leike i bølger
og kjenne havets krefter
sloss
mot mine
er
kjempegøy

så lenge 
jeg føler jeg har kontroll

når kontrollen
uteblir
og bølgene
hiver meg rundt
så jeg inntar 
vertigo-posisjon
er det litt mere ubehagelig

det er dette det dreier seg om
å finne ut hva
som er 
opp
og hva som er
ned
og deretter
komme seg oppå

å surfe

på livets bølge

akkurat sånn som vi puster
helt uanstrengt
uten å 
tenke

*
tusen takk til
anna, isak, anne-mari & terje
øystein & emil

kjempebra dag ved havet






4 kommentarer:

  1. Lovely Marit Rakel! Dere har jammen hatt mange herlige opplevelser i sommer synes jeg:))

    Og nå er den litt på hel selv om det var nydelig i går kjente jeg et svak eim av høst når jeg gikk ned fra fjellet sent på kveld. Men det er en fantastisk lukt å kjenne:))

    Nyt søndagen:)))og du er vel helt helt frisk nå tenker jeg:)) ( håper:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Jill :-)
      Høst i luften - sånn plutselig - nesten fra en dag til neste... Håper det blir en lang høst altså, med innslag av sommer... da blir det bra :-)<3
      Ja, helt frisk igjen - allerede på lørdag:) Det er helt vanlig. Fysisk er jeg i kjempeform... resten er et kontinuerlig utfordrende arbeid :-) Men det vil jo helst gå godt... har noen spennende møter i august ad arbeid og fremtid. Tenk om slike møter kunne blitt tatt rundt et leirbål, du ;) Da hadde jaffall atmosfæren vært perfekt ;-) Hahaha :-)

      God klem og god uke :) Jeg teller ikke regndråper - de preller av .... øhhh ;-)

      Slett
  2. Å du store!! :)) ser ut som du har hatt det trålendes på tur Marit. Og så heldig som har familie rundt deg, er gull verdt <3 du har noken herlige bilder, og du er veldig tanksom i dine tanker og ytringer, tar det på kornet, som om du lar pusten av deg sjøl sive ut og føler den. Liker det du skriver, får meh til å tenke og nikke inni meg sjøl og er enig med deg.
    Takk Marit for en veldig herlig, koselig, ettetenksom blogg!

    Klem <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Åååh, tusen takk for gode ord :-)
      Føler du forstår det jeg prøver å formidle... :) Det er fint når den som leser kjenner at det er noe litt mer bakenfor orda - noe litt mer enn akkurat bare det som står skrevet :)
      Jeg bruker bloggen primært til å formidle turliv og hverdagsliv :-) Men så bruker jeg den også til å drodle rundt livets mange nyanser og utfordringer :-)
      Jeg kommer sikkert med endel tåkeprat, men det er fordi jeg ikke tør å fortelle alt alltid, og da blir det litt finurlig... og så har jeg ganske mange tanker som surrer kontinuerlig... hihihi...
      blir litt kaos da, vet du ;-)

      men hvis dette "utydelige" kaos likevel gir deg mening, er det fint :-)

      KLem til deg :-)

      Slett