fredag 5. april 2013

lavt og sakte...

...for å oppleve

litt vinter
og
litt vår...?

for 
å puste og la tankene fare...

ikke alle dager
er
juuhuuu-dager

noen dager
er ganske triste

eller

kanskje det bare er jeg som er trist

da får jeg behov
for 
bare å være stille

gjemme meg (litt) vekk

la verden slippe å se
den
triste marit

(klikk og les)

selma tåler
meg
uansett
så hun kan være med når jeg gjemmer meg

i håp om 
oppleve noe som distraherer
og regulerer
kanskje

hun ser jo faktisk litt juhuuuu ut... 

vi ruslet bare
bortover stien
 og 
oppover til
Leitet

og jeg 
gjorde
et tappert forsøk på å finne
våren

men det var
ikke 
så mye
vår
å finne

noe var grønt
friskt

annet var 
brunt og vissent...

er dette våren?

     
  
   

  vil du smile hvis jeg gjør det, spør selma


skorgedalen



 tenk at snille selma kan se så farlig ut
kanskje bedre å bli skremt enn å være trist


 vi må smile, sier selma 
 kanskje - hvis jeg graver dypt nok - så finner jeg våren? 




  gaukesyra kjenner jeg, men det grønne lodne bladet - not...




kanskje jeg skal lære
å snuse
jeg også

snuse og ikke
koble inn hodet

bare luktesansen

selma bruker jo den sansen mest
av alle
og hun er alltid
lykkelig

enn om...




7 kommentarer:

  1. Herlige Selma og herlige Marit :) Ja noen dager er sannelig triste, da skal vi ha lov å være triste. :))) Sånn er vi mennesker, absolutt alle sammen:) så godt vi er så like:)) Men vips så smiler vi igjen av en eller annen grunn så er vi på banen igjen til nesten gang:)) Våren lurer litt her og der her ute ved havet.. en grunn til å smile:))

    Hørte rykte fra Nansen at dere hadde lyst å besøke havet, så om dere har lyst å snuse å smile sammen så gi oss et pip..om ikke nyt havet , dagen og dere selv:)) det er også veldig veldig godt å gjøre:))

    Beste klemmen og snuten:)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg piper jeg, vet du ;) ... blir nok en stund til, for jeg vil ha litt mere vår :))))

      Slett
  2. Syns du så masse fint fra din deppe-stilling jeg. (fantastisk stripe-det er jo faktisk sånn det er. :-D )

    Klemmer til deg og Selma fra meg og Senta. :-)

    SvarSlett
  3. Herleg innlegg som rommer mykje :)
    Og nydelege bilde både av Selma og utsikta.

    Ynskjer deg ei fin aprilhelg !
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  4. Ja, dette er våren, Marit!

    SvarSlett
  5. Det må være rom både for de fine dagene og for de triste dagene, de har sin misjon begge to.
    Synes dere fant mye vår jeg, og jeg må smile når jeg ser Selma - hun virker som en herlig hund:) Og du virker som ei flott dame:)
    Liker å ta turen innom dere begge to:)

    Håper helga har vært god så langt,
    varm klem:)

    SvarSlett
  6. Tusen takk for hyggelige kommentarer :)
    Til å bli glad av :)
    Gjemmer alle gode ord i hjertet mitt :-)

    God uke til alle :-)

    SvarSlett