fredag 2. november 2012

en følelse av Himalaya...

på en liten flik av Sunnmøre!

ja, det går an

dagens turvenninne: JILL!

eller

det kommer kanskje an på
hvem
det er som opplever...

jeg har 
muligens en 
tendens
til å føle
masse

overdrive litt også?

jeg prøver å ikke gjøre det!

men

jeg blir litt
berørt
når jeg
opplever!

og da 
blir det litt

'sånn'

idag
har jeg vært
på et
fjell
som
jeg ikke fant
på kartet over

Sunnmøresalpene

akkurat dét
syns jeg er 
litt 
rart
egentlig

791 moh
er vel
kvalifisert til å være en
Sunnmørsalpe?

ikke sant?

men
Gamlemsveten
fins ikke på mitt kart over Sunnmørsalpane
og jeg vurderer å sende inn klage!

men
fjellet
var målet vårt idag

og 
turfølget mitt
var
Jill og Nansen


ei herlig jente og en majestetisk hund
som jeg har blitt kjent med
i denne
bloggverdenen...
(klikk å se)

værmeldingen
for
dagen vår
var relativt
god

det var tilogmed
spådd et
streif
av sol og lite vind (!)

virkeligheten ble
noe
annerledes

derfor
denne følelsen av Himalaya

vi startet i 
god temp
og 
uten snø

på toppen
slo
været 
til

bare sånn som 
det av og til gjør
i
Himalaya
for eksempel..

og her kommer 
bilder fra dagen
i en
deilig
kollasj :)















 skal dagen beskrives med få ord
må det være:

vennskap
firbente og tobente
god samtale
kald vind
snø og kulde
null utsikt
bål og grilling
hjortepølse (!)
hjertevarme
og et fjell
som må
få plass blant
Sunnmørsalpane

tusen takk for artig og kald tur

juhuuuuuu









10 kommentarer:

  1. ♥ du skriver alltid så utrolig bra Marit Rakel ( se rett navn) hihi:)) og herlige bilder:)) du fikk jo mange flotte bilder da!!! Jeg ser litt gåen ut på det nærbildet med lua på snei:)) hihi:)) var jo også noe anpusten da:))

    Nå kan vi vel kalle oss turvenninner og ikke bloggvenner:)))hihi:))

    En herlig innholdsrik dag der jeg føler jeg virkelig har vært på tur:) Jeg kan bare si at du er en fantastisk turvenn:)) og jeg gleder meg til forsettelsen:))))

    Besteklemmen ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, turvenninne, Jill:)
      Gåen du? Neida... bare naturlig tur-utseende:) Flott er du :-)Og jeg er helt enig med deg: Jeg gleder meg til fortsettelsen <3

      Besteklemmen tilbake <3

      Slett
  2. ju huuu
    og i morgen skal eg på tur med henne ;)

    SvarSlett
  3. For ein ekte,flott og levande beskrivelse :0)
    Følte den kalde lufta og lukta av bål og hjørtepølse.....eit kjempeflott innlegg!!
    Håper dokke får monge flotte turar og samtaler i lag framover <3
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Gry:) Ja, håper på reprise jeg også :) Med masse vær og deilig bållukt:)

      Slett
  4. Tja...på våre kanta også kalt hjortepølse....men då i stavekontrollverden til Apple kaller dei det vist for hjørtepølse ;0)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hjørtepølse er sikkert helt ålreit:)

      Slett
  5. Så flott tur de har hatt ilag - kjekt at bloggvener kan møtast og bli turvener. Alltid så kjekt å lese det du skriv - ha ein fin laurdag og klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Åhh tusen takk:) Blogging kan lede til så mangt;)
      Veldig kjekt å se deg igjen også:) Tror jammen du har flotte krøller:)

      KLemM

      Slett